ပိေတာက္ပန္းေတြ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ ဆိုင္ဆိုင္မရွိ။ မုန္႔လံုး ေရေပၚမရွိ။ တူးပို႔တူးပို႔ မရွိ။ ေရႊမန္း ေတာင္ရိပ္ မရွိ။ သို႔ေသာ္ သႀကၤန္ကား ရွိ၏။ ငုေတြ လိႈင္လိႈင္ ပြင့္ေသာ သႀကၤန္ ျဖစ္သည္။ ေရပက္ၾက၏။ ေပ်ာ္ၾက၏။ က်ေနာ္ ႀကံဳေနရ သည္ကား ခ်င္းမုိင္ သို႔မဟုတ္ ျမန္မာ အေခၚ ဇင္းမယ္ သႀကၤန္ ျဖစ္သည္။

ထိုင္းေတြက သႀကၤန္ကို စုန္ကရန္ (Songkran) ဟု ေခၚသည္။ ရန္ကုန္သႀကၤန္မွာလိုပင္ ဇင္းမယ္သႀကၤန္ မွာလည္း လမ္းေလွ်ာက္သူ ေလွ်ာက္၊ ကားႏွင့္ လည္သူလည္။ ဇင္းမယ္မွာ ဆိုင္ကယ္ႏွင့္ လည္ၾကတာ လည္း မ်ားသည္။ ရန္ကုန္ကေတာ့ ဆိုင္ကယ္ စီးခြင့္ မျပဳသည့္ ၿမိဳ႕ဆိုတာေတာ့ အားလံုးအသိပင္ ျဖစ္သည္။

ဇင္းမယ္တြင္ ေရကစားသူမ်ားက က်ံဳးထဲ ဆင္းသူ ဆင္းသည္။ က်ံဳးေရခပ္၍ ပက္သူ ပက္ၾကသည္။
ဇင္းမယ္ၿမိဳ႕တြင္ က်ံဳးပတ္လည္က အစည္ဆံုး ျဖစ္သည္။ ေရပံုး ကေလးေတြ ကိုယ္စီႏွင့္ က်ံဳးပတ္ လည္မွာ လမ္းသလားၾက၊ အခ်င္းခ်င္း ေရပက္ၾကသည္။ ေရပိုက္ေတြ ေရစက္ေတြ မလို၊ က်ံဳးေရကိုပဲ ခပ္ၿပီး ပက္ၾကသည္။ ေရထဲဆင္း သူကဆင္း၊ ကုန္းေပၚက ခပ္သူက ခပ္။ ေရကေတာ့ ေနာက္သည္။ ထုိေရေနာက္ႏွင့္ပဲ ပက္ၾကသည္။

ထိုင္း လူမႈ ဆက္သြယ္ေရး၏ မရွိမျဖစ္ မိုဘိုင္းဖုန္း အတြက္ သႀကၤန္ တြင္းတြင္ ေရလံု ပလတ္စတစ္ အိတ္ေလးမ်ား အလြယ္တကူ ဝယ္ယူ ႏိုင္သည္။ အိတ္ထဲ လံုျခံဳေအာင္ ထည့္ကာ လည္ပင္း၌ ဆြဲထားၾက သည္။

ျမန္မာ့နည္း ျမန္မာ့ဟန္ သံုးျပီး မိုဘိုင္းဖုံးကို ႂကြတ္ႂကြတ္ အိတ္ႏွင့္ ထည့္လိပ္၍ လြယ္သလို အိတ္ထဲ ထည့္တတ္သည့္ ဇင္းမယ္ေရာက္ ျမန္မာ ဧည့္သည္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားတို႔ ကိစၥမ်ားတာ ေတြ႔ရသည္။ ႂကြတ္ႂကြတ္အိတ္ မလံု၍ မိုဘိုင္းဖုန္းမွာ ေရေငြ႔႐ိုက္ျပီး သႀကၤန္ျပီးသည္ႏွင့္ ဆိုင္သို႔ ပို႔ရေတာ့သည္။

ရန္ကုန္မွာလိုပင္ ထိုင္းကုမၸဏီေတြက အေခ်ာအလွေတြ ရွိသမွ် ထုတ္သံုးၿပီး ေၾကာ္ျငာမ႑ပ္ ထိုးၾကသည္။ တကၠႏို၊ ဒစၥကို၊ Hip Hot ဂီတသံမ်ားလည္း ရန္ကုန္နည္းတူ ဆူဆူညံညံ။ ထိုင္းမွာလည္း ပန္းၿခံ သို႔မဟုတ္ ကမ္းေျခေတြမွာ ဂီတေဖ်ာ္ေျဖပြဲႀကီးေတြ လုပ္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ကိုယ့္ ရန္ကုန္ သႀကၤန္က ေဖ်ာ္ေျဖပြဲေတြေလာက္ေတာ့ ဘယ္မွာ
ေပ်ာ္လိမ့္မည္နည္း။

ရန္ကုန္ သႀကၤန္၌ သာမန္အခ်ိန္တြင္ ၾကည့္ခြင့္မရ၊ ဝင္ေၾကးမတတ္ႏိုင္၍ အနားမကပ္ မသီႏိုင္ေသာ Iron Cross, Emperor လို တီးဝိုင္းႀကီးေတြ တီးခတ္တာ အနီးကပ္ခံစားႏိုင္သည္။ တျခားအခ်ိန္မွာ မျမင္ရသည့္ နာမည္ႀကီး အဆိုေက်ာ္၊ မင္းသား၊မင္းသမီး၊ ေမာ္ဒယ္လ္ေတြ တစုတေဝးတည္း ေတြ႔ရသည္။ ေန႔ေန႔ညည အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းရသည့္ အေျခခံ လူတန္းစားမ်ားအဖို႔ ထိုအခ်ိန္ေရာက္မွ ဘဝအေမာေတြကို ေမ့ထားႏိုင္သည္။

ဇင္းမယ္ စုန္ကရန္တြင္ ရန္ကုန္မွာလို မုန္႔လံုးေရေပၚႏွင့္ သာကူေတာ့ လာပို႔မည့္သူမရွိ။ လည္စားစရာ စတုဒိသာ မ႑ပ္လည္း မရွိ။ ဇင္းမယ္သႀကၤန္က ေခတ္ပိုဆန္သည္။ စီးပြားေရးလည္း ပိုဆန္သည္။ ကမာၻလွည့္ ခရီးသြားမ်ားကိုလည္း အထူးပစ္မွတ္ထားၿပီး ေၾကာ္ျငာေတြ၊ အထူး ခရီးအစီစဥ္ေတြႏွင့္ ဆြဲေဆာင္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဇင္းမယ္တြင္ သႀကၤန္ကိုေပ်ာ္ရန္ သက္သက္ အလည္လာသည့္ အေနာက္ တိုင္းသားမ်ားမွာလည္း အထူးပင္မ်ားျပားသည္။

ရန္ကုန္သႀကၤန္ ျမန္မာသႀကၤန္က အိုးမည္းသုတ္သည္။ ဇင္းမယ္သႀကၤန္ ထိုင္းသႀကၤန္ကေတာ့ ေပါင္ဒါ သုတ္သည္။ ထိုင္းေတြက အလွအပ ၾကိဳက္သည္ မဟုတ္လား။ ျပီးေတာ့ ထိုင္းမွာက လွ်ပ္စစ္မီး ၂၄ နာရီရျပီး ေပါင္းအိုး၊ မိုက္ကရိုေဝ့ဗ္ ျဖင့္ ခ်က္ျပဳတ္ၾကေတာ့ အိုးမည္းလည္း ရႏိုင္မည္ မဟုတ္ဟု ႀကံႀကံဖန္ ဖန္ ေတြးမိသည္။ ရန္ကုန္မွာကေတာ့ မီးဖိုထဲဝင္ အိုးတခု
လွန္ျပီး သုတ္ယူ႐ံု။

ျမန္မာမ်ားလိုပင္ ထိုင္းလူမ်ိဳးမ်ားသည္လည္း လူႀကီးသူမမ်ားကို သြားေရာက္ကန္ေတာ့သည့္ အေလ့ရွိသည္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔လည္း သြားၾကသည္။ အေမႊးနံ႔သာရည္ျဖင့္ ဘုရားကို သြန္းေလာင္း သန္႔ရွင္းသည္။ ျမန္မာေတြနည္းတူ ႏွစ္သစ္ကူးမွာ အိမ္သန္႔ရွင္းေရးလည္း လုပ္ၾကသည္။

“ဒီကေန႔ ထိုင္းလူငယ္ေတြက စုန္ကရန္ ပြဲေတာ္ကို ႐ိုးရာဓေလ့ဆိုတာထက္ ေပ်ာ္စရာ သက္သက္ပဲ သေဘာထားေနၾကတယ္။ မေတာ္တဆ ထိခိုက္ ေသေၾကမႈေတြလည္း သိပ္မ်ားတယ္။ တျခားသူေတြ အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ရေအာင္၊ အထူးသျဖင့္ မိန္းကေလးေတြကို မထိခိုက္ရေအာင္ ထိုင္းမွာ စည္း ကမ္းသစ္ေတြ ထုတ္ထားရတယ္”ဟု ဇင္းမယ္ တကၠသိုလ္မွ သုေတသီ တဦးက ညည္းညဴသည္။

ထိုင္းမွာ စကပ္ေတြ တိုတာ၊ အက်ႌေတြ ဟိုက္တာ ကေတာ့ သိပ္မဆန္းလွ။ ျမန္မာျပည္မွာ သႀကၤန္တြင္း အတုိ အဟိုက္ေတြ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ဝတ္တဲ့ မိန္းကေလး ဦးေရ မ်ားလာတာ သိရသည္။ တိုတာ ဟုိက္တာ မူးတာ ကတာ ကဲတာ ေတြလည္း ဓာတ္ပံုေတြ၊ ဗီဒီယိုေတြ မႏွစ္က သႀကၤန္ ျပီးသည္ႏွင့္ အြန္လိုင္း ေပၚမွာ ပ်ံ႕ေနခဲ့သည္။ ဒီႏွစ္ေတာ့ ဘယ္လို လာဦးမည္ မသိ။ ေခတ္ႏွင့္ စနစ္က အေရြ႕ေႏွး ေသာ္လည္း လူငယ္ေတြ ကေတာ့ အေရြ႕ျမန္သည္။

မၾကာမီ က်ေရာက္ ေတာ့မည့္ ရန္ကုန္ သႀကၤန္ႀကီးကား မည္သို႔ လာဦးမည္ မသိ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ သႀကၤန္ကိုပါ ၾကပ္ေျပး ေနျပည္ေတာ္သို႔ ေရႊ႕ေနသည့္ အစိုးရေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ေငြကို ေအာသံုးမည့္ ကုမၸဏီႀကီးမ်ားကို ၾကပ္ေျပး၌ မ႑ပ္ေဆာက္ၾကရန္ ဖိအားေပးေၾကာင္း ၾကားရသည္။ မ်က္ႏွာအညိဳ မခံေသာ စီးပြားေရးသမားၾကီးမ်ားကလည္း နာမည္ၾကီး အႏုပညာရွင္မ်ားကို အျပိဳင္အဆိုင္ ေခၚယူၿပီး ပြဲႀကီးပြဲေကာင္းကို ဇြတ္က်င္းပၾကမည့္ သေဘာရွိသည္။

ရန္ကုန္သႀကၤန္သည္ ေျခာက္ေသြ႕ေနမည္လား ေတြးမိသည္။ ႏိုင္ငံေရး မတည္ျငိမ္မႈမ်ား၊ လူမႈေရး မြန္း က်ပ္မႈမ်ား၊ စီးပြားေရး ဖိအားမ်ားမွ တခဏတာ လြတ္ေျမာက္ခြင့္ရမည့္ သႀကၤန္တြင္ ျမန္မာျပည္သူျပည္ သားေတြ ေပ်ာ္ပါေစဟု ဆုမြန္ေႁခြမိပါသည္။

ရန္ကုန္သႀကၤန္ႏွင့္ သံုးႏွစ္ၾကာေဝးေနသည့္တိုင္ ဇင္းမယ္သႀကၤန္ရွိေန၍ ေနေပ်ာ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ျဖတ္ သန္းခဲ့သည့္ ရန္ကုန္ သႀကၤန္ႏွင့္ ယွဥ္လွ်င္ ေပ်ာ္ရပံုျခင္း တူသည့္တိုင္ ခံစားရပံုျခင္းေတာ့ တူသည္မထင္။ ငုဝါ သႀကၤန္ႏွင့္ ပိေတာက္ သႀကၤန္က မည္သို႔မွ် တူညီလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။

ဧရာ၀တီ