အလွဴခံ

မီးပြိုင့္မိေနတဲ့ ကားတန္းႀကီးေတြၾကားမွာ ဝါးခေမာက္ကိုယ္စီေဆာင္း၊ ေမာင္းေထာင္ခ်ိဳင့္ ကိုယ္စီကိုင္ၿပီး ေကြ႕ပတ္သြားလာေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစုကို မၾကာခဏ ျမင္ေတြ႕ရပါတယ္။

အိမ္ကေန ႐ုံး ကို သြားတဲ့လမ္းမွာ ဦးဝိစာရမီးပြိုင့္ကို က်မ ေန႕စဥ္ျဖတ္ရတယ္။ အႀကိမ္အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေစာေစာကေျပာတဲ့ အမ်ိဳးသမီး ေတြကို ေတြ႕ရတာပါ။

“ဒီမိန္းမေတြက လူေတြကို လိမ္ၿပီး အလႉခံေနၾကတာဗ်။ တေန႕က က်ေနာ္က ေမးတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ဘာအတြက္ အလႉခံေနတာလဲ ဆိုေတာ့ တရားပြဲအတြက္လို႔ ေျဖတယ္။ ဘယ္မွာလုပ္မယ့္တရားပြဲလဲလို႔ က်ေနာ္ထပ္ေမးေတာ့ ေျမနီကုန္း ေအာက္ခ်ိဳင့္မွာ လုပ္မွာတဲ့။ သူတို႔ေျပာတဲ့ ရပ္ကြက္မွာ က်ေနာ္ေနတာ။ ဘာတရားပြဲမွ မရွိဘူး”လို႔ က်မ စီးလာတဲ့ အငွားယာဥ္ေမာင္းက ေျပာျပပါတယ္။

သူတို႔ရင္ဘတ္မွာ ရင္ထိုးတံဆိပ္ အဝိုင္း အေဟာင္းေတြကို တပ္ထားတယ္။ တခါတေလမွာ ေယာဂီဝတ္စုံ ခပ္ႏြမ္းႏြမ္း၊ တခါတေလမွာ ပါတိတ္ ဝမ္းဆက္ ခပ္ႏြမ္းႏြမ္းေတြ ဝတ္ၿပီး ေက်ာက္စရစ္ခဲေလးေတြ ထည့္ထားတဲ့ ဒန္ေမာင္းေထာင္ခ်ိဳင့္ကို လႈပ္ရင္း ကားႀကိဳကားၾကားမွာ သြားလာေနတာကို ေတြ႕ရတယ္။

တခါတေလမွာ သူတို႔နားက ျဖတ္ေလွ်ာက္သြားမိရင္ “ညီမေလး..လႉသြားပါဦး” ဆိုၿပီး ဒန္ခ်ိဳင့္ကို တေဂ်ာက္ေဂ်ာက္ လႈပ္ျပတယ္။

ဒါက သၾကၤန္၊ သီတင္းကြၽတ္၊ တန္ေဆာင္မုန္း စတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ ေတြရဲ႕ အထင္ကရ ပြဲေတာ္ကာလမ်ိဳးေတြမွာ ေတြ႕ရတတ္တဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ျမင္ကြင္းေတြပါ။

ေနာက္ ျမင္ကြင္း တမ်ိဳးရွိေသးတယ္။ ရန္ကုန္ မွာ သြားလာေနတဲ့ လူအမ်ားစုႀကဳံဖူးေလ့ရွိတဲ့ သကၤန္းဝတ္ ပုဂၢိဳလ္ တခ်ိဳ႕ ဖိနပ္ျပတ္ တဲ့ ျပႆနာပါ။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ လူစည္ကားရာ လမ္းေတြမွာ သကၤန္းကို ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ႐ုံထားၿပီး ေတာင္ၾကည့္ေျမာက္ၾကည့္ ရပ္ ေနတဲ့ ဦးပၪၥင္း တခ်ိဳ႕ကို ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ တခ်ိဳ႕ဘုန္းႀကီးေတြက်ေတာ့လည္း သကၤန္းကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ လက္ကေတာ့ ထိုးၿပီး ဆင္ျမန္း ထားၾကပါတယ္။

အဲဒီ ဦးပၪၹင္း ေတြေဘးက ျဖတ္ေလွ်ာက္သြားမိခ်ိန္မွာ “ဒကာေလး/ဒကာမေလး ဦးပၪၥင္း ဖိနပ္ျပတ္သြားလို႔ ဖိနပ္ဖိုးေလး လႉခဲ့ပါ” “ဦးပၪၥင္း တို႔ ဆြမ္းမဘုန္းရေသးလို႔ ဆြမ္းဖိုးေလး လႉခဲ့ပါ” ဆိုၿပီး အလႉခံေလ့ ရွိပါတယ္။ အဲဒီ ကိုယ္ေတာ္ေတြရဲ႕ လက္ဖ်ံေတြ၊ လက္ေမာင္းေတြမွာ ဘာ႐ုပ္မွန္းမသိတဲ့ ေဆးမင္ေၾကာင္ေတြျဖစ္ေစ၊ လက္တဆစ္နီးပါး ရွည္ေနတဲ့ ဆံပင္ေတြနဲ႕ ဦးေခါင္းကိုျဖစ္ေစ၊ ကြမ္းေခ်းေတြ အထပ္ထပ္ကပ္ေနတဲ့ သြားမည္းႀကီးေတြကိုျဖစ္ေစ ၾကည္ညိုခ်င္စရာ မေကာင္းတဲ့ ဥပတိ ႐ုပ္မ်ိဳးေတြနဲ႕ တမ်ိဳးမဟုတ္ တမ်ိဳး ေတြ႕ရေလ့ ရွိပါတယ္။

“အဲလိုလိုက္ေတာင္းတာ က်မ ခဏခဏႀကဳံဖူးတယ္။ တခါတုန္းကဆိုရင္ ဘူတာႀကီးနားက သမၼတ ခုံးေက်ာ္တံတား ပလက္ေဖာင္း မွာ အဲဒီလို လိုက္ေတာင္းတာ မလႉနိုင္ဘူးေျပာလို႔ ရိုင္းရိုင္းျပျပ ဆဲေရးတိုင္းထြာတာ ခံရဖူးတယ္”လို႔ ကိုယ္ေတြ႕ႀကဳံရတဲ့ မိတ္ေဆြ အမ်ိဳးသမီး တေယာက္က ေျပာျပတယ္။

ဒီလိုမ်ိဳး အေတြ႕အႀကဳံေတြကို အခုေနာက္ပိုင္း ေခတ္စားေနတဲ့ လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာေတြမွာ တက္ၿပီးရင္ဖြင့္တာေတြ မၾကာခဏ ဖတ္ရသလို ကိုယ္တိုင္လည္း ႀကဳံဖူးပါတယ္။

အဲဒီ သကၤန္းဝတ္ေတြကို ဆြမ္းဖိုးလႉမယ့္အစား ဆြမ္းဝယ္ၿပီးကပ္မယ္၊ သကၤန္းဖိုးလႉမယ့္အစား သကၤန္းဝယ္လႉမယ္လို႔ ျပန္ေျပာ မိ လို႔ သကၤန္းၾကားမွာဖြက္လာတဲ့ အေဆာင္ဓားကို ထုတ္ျပတာမ်ိဳးအထိ ႀကဳံဖူးသူေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါက ရန္ကုန္လမ္းမေတြေပၚက ေနာက္ျမင္ကြင္း တခုပါ။

အိမ္အထိ ေရာက္လာတဲ့ အလႉခံ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးလည္း ရွိပါေသးတယ္။ ဝါတြင္းကာလ တရက္ မနက္ ခပ္ေစာေစာမွာ က်မတို႔ အိမ္တံခါးကို တေယာက္ေယာက္က အသံခပ္က်ယ္က်ယ္နဲ႕ တဒုန္းဒုန္းထုပါတယ္။ တခါးလာအဖြင့္ကို မေစာင့္ဘဲ တခါးကို ဆက္တိုက္ ထုေနတဲ့ အသံဟာ ဘယ္ေလာက္အထိ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ရတယ္ဆိုတာ ခန႔္မွန္းၾကည့္နိုင္ပါတယ္။

အိမ္ေရွ႕ကိုေျပးၿပီး တံခါးဆြဲဖြင့္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ရပ္ေနတဲ့ သံဃာတပါးကို ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။ ဘာအတြက္မွန္း မသိခင္မွာဘဲ အဲဒီ ဦးပၪၥင္းက ဝါဆိုသကၤန္းဖိုး အလႉခံပါေတာ့တယ္။ က်ပ္ ၅၀၀ ကို လႉလိုက္ေတာ့ သူက ျပန္ေျပာပါတယ္။ “ ၃ ေထာင္ ေလာက္ ေတာ့ လႉပါ” တဲ့။ ၁ ေထာင္က်ပ္ လႉၿပီး တံခါးကိုျပန္ပိတ္လိုက္တယ္။ အဲဒီ ဦးပၪၥင္းက အေပၚထပ္က တိုက္ခန္းေတြကို ဆက္တက္ သြားတယ္။

တပတ္ေလာက္ေနေတာ့ ေနာက္ထပ္ ဘုန္းႀကီးတပါးက အလားတူပဲ အိမ္တံခါးကိုထု၊ ဝါဆိုသကၤန္းဖိုး အလႉခံျပန္တယ္။ ဒုတိယ အႀကိမ္မွာေတာ့ ဘယ္ေလာက္လႉပါ ဆိုၿပီး ေဈးမဆစ္ဘူး။

သံဃာတပါးဟာ ဝါဆိုသကၤန္းအတြက္ အိမ္တိုင္ရာေရာက္ အလႉခံခြင့္ရွိပါသလား။ အိမ္အေရာက္ အလႉခံခြင့္ကို ဝိနည္းေတာ္ေတြမွာ ျပ႒ာန္းထားပါသလား က်မ မေသခ်ာပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္ေလာက္ေတာ့ လႉပါဆိုၿပီး ေဈးျဖတ္တာက ေအးဓားျပတိုက္သလို ျဖစ္ မေနေပဘူးလားလို႔ အေတြးဝင္တယ္။ လႉလိုက္တာေတြအတြက္ ကုသိုလ္တရား ပြားရမယ့္အစား သံသယစိတ္ေတြနဲ႕ မခံခ်င္ စိတ္ေတြပဲ ျဖစ္လာတယ္။

ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဘုရား ဆင္းတုေတာ္ေတြကို တင္ၿပီး ဘယ္ေက်ာင္းတိုက္အတြက္မွန္း မသိ၊ ဘာရည္႐ြယ္ခ်က္မွန္း မသိ၊ ရတဲ့အလႉေငြကို ဘယ္လိုသုံးစြဲမယ္မွန္း မသိရဘဲ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အႏွံ႕ အသံခ်ဲ့စက္ႀကီးေတြ တင္ၿပီး လွည့္လည္အလႉခံေလ့ရွိတဲ့ ကားတခ်ိဳ႕ကို လည္း ျမင္နိုင္ ပါလိမ့္မယ္။

ရပ္ကြက္ထဲက အလႉခံေတြအေၾကာင္းကလည္း ေျပာစရာတခုျဖစ္လာပါတယ္။ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြရဲ႕ ဘာသာေရးပြဲေတာ္ မ်ိဳးမွာ နတ္ေတြကို ရည္ၫႊန္းၿပီး သီဆိုထားတဲ့ နတ္ေခ်ာ့ ေတးေတြ၊ ေခတ္အလိုက္ ေပၚလာတဲ့ ဒိုးဒိုးဒန႔္ဒန႔္ သီခ်င္းေတြကို အသံ ခ်ဲ့စက္ႀကီး အစြမ္းကုန္ တင္ဖြင့္ၿပီး ရပ္ကြက္ထဲ လွည့္လည္ေနတဲ့သူေတြကို ဘယ္ ေထရ္ႀကီး ဝါႀကီး ဆရာေတာ္ဘုရားေတြက မွ မဆုံး မ၊ မပဲ့ျပင္ ေတာ့ဘူးလားဆိုတာ စဥ္းစားစရာျဖစ္ပါတယ္။

အလားတူပဲ ျမင္လို႔ မသင့္ေတာ္တဲ့အရာတခုကေတာ့ က်မတို႔ေတြ အထြဋ္အျမတ္ထားရာ ကထိန္ပြဲေတာ္ ျမင္ကြင္း တခုပါ။ ပေဒသာ ပင္ေတြ တင္ၿပီး စီတန္းလွည့္လည္တဲ့ ယာဥ္တန္းေပၚမွာ ဘီယာ၊ အရက္ ဘူးေတြ၊ ပုလင္းေတြကို ကိုင္ထားတဲ့ လူႀကီး၊ လူငယ္တခ်ိဳ႕ကိုလည္း ျမင္ေတြ႕ရတာဟာ ဗုဒၶအဆုံးအမကို တန္ဖိုးထားတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အတြက္ေတာ့ စိတ္ ထိခိုက္ ဖြယ္ ျမင္ကြင္းပါ။

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္ကတည္းက ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ ဗုဒၶဘာသာဟာ ေခတ္နဲ႕ေလ်ာ္ညီစြာ ေျပာင္းလဲရမယ္လို႔ ယူဆၾက မယ္ဆိုရင္ေတာ့ က်မတို႔မ်ိဳးဆက္ကို ဒီေလာကႀကီးမွာ ထားခဲ့ရမွာ ရင္ေလးစရာေကာင္းလွပါတယ္။

အလႉခံ နဲ႕ပတ္သက္လို႔ ေနာက္တခုကေတာ့ မနက္ေစာေစာ အခ်ိန္ေတြမွာ အသက္အ႐ြယ္ ႀကီးရင့္ေနတဲ့ ဘုန္းဘုန္းေတြကို လက္ တဖက္ တခ်က္စီက ကိုင္တြဲၿပီး ရပ္ကြက္ေတြလွည့္ အလႉခံတဲ့ လူႏွစ္ေယာက္ ဒါမွမဟုတ္ တေယာက္ ကို ျမင္ရတဲ့ ျမင္ ကြင္း ပါ။ ဘယ္ေက်ာင္းက ႂကြလာတဲ့ ဘုန္းဘုန္း လဲ။ ေဘးက အိတ္တလုံးစီ လြယ္ၿပီး၊ အဝတ္အစား ကပိုကရိုနဲ႕၊ အဆီျပန္ ေန တဲ့ မ်က္ႏွာ ေတြနဲ႕ လူေတြက တကယ့္ ကပၸိယ အစစ္ေတြဟုတ္ရဲ႕လားဆိုတာ ေမးခြန္းထုတ္စရာပါ။ အလႉတခုကို လႉလိုက္ရင္ ေစတနာ သုံးတန္ျပတ္သားတတ္တဲ့ က်မတို႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြဟာ ေရသာခို အေခ်ာင္လိုက္ေနသူေတြအတြက္ အလုပ္ အေကြၽး ျပဳေနရသလို မျဖစ္သင့္ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။

အတုမွန္းမသိ၊ အစစ္မွန္း မသိတဲ့ အလႉခံေတြဟာ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးမွာ အင္မတန္ မ်ားျပားလာပါတယ္။ ဒါကို ဘယ္သူေတြက တာဝန္ ယူ ေျဖရွင္း ၾကရမွာပါလဲ။

သံဃ မဟာနာယက လား။ သာသနာကို အသက္နဲ႕လဲကာကြယ္မယ္ဆိုတဲ့ အဖြဲ႕ေတြ လား။ သာသနာထြန္းကား ျပန႔္ပြားေရးနဲ႕ တည္တံ့ ခိုင္ၿမဲေရး အဖြဲ႕လား။ ရဲတပ္ဖြဲ႕လား။ စည္ပင္သာယာ လား။ ရပ္ကြက္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမႉးေတြလား။ အစိုးရ လား။ က်မတို႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အားလုံး လား။ ဒါဟာ အေျဖလိုေနတဲ့ ေမးခြန္းတခု ျဖစ္ပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာဝင္ ေတြရဲ႕ ဒါနရင့္သန္တဲ့ စိတ္ေစတနာကို အခြင့္ေကာင္းယူေနတဲ့ ဒီလိုကိစၥေတြကို ေျဖရွင္းဖို႔၊ ဘယ္သူ႕မွာ တာဝန္ အရွိဆုံး ပါလဲ။

အခုလို ဘာသာေရး ပြဲလမ္းသဘင္ေတြရွိတဲ့ ကာလမ်ိဳး၊ ဝါတြင္း ကာလမ်ိဳးေတြမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေပၚက ဓမၼာ႐ုံေတြဟာ မနက္ ၃ နာရီ မထိုးခင္ ကတည္းက အသံခ်ဲ့စက္ႀကီး ဟီးေနေအာင္ ထဖြင့္တာက ပတ္ဝန္းက်င္ကို အေႏွာင့္အယွက္ အမ်ားႀကီး ေပးေနတယ္ ဆိုတာ ေျပာမိမယ္ဆိုရင္ ေျပာတဲ့သူ ရန္အလုပ္ ခံရနိုင္ပါတယ္။ အသံခ်ဲ့စက္ ဥပေဒ ရွိတယ္ဆိုတာ ၾကားဖူးေပးမယ့္ ဘယ္ရပ္ကြက္ တာဝန္ရွိသူကမွ ဓမၼာ႐ုံေတြကို သတိေပးတယ္ ဆိုတာမ်ိဳး မၾကားဖူးပါဘူး။

ႁပြတ္သိပ္ေနတဲ့ တိုက္တာ အေဆာက္အအုံေတြ ၾကားထဲမွာ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ရပ္ကြက္ ဓမၼာ႐ုံေတြက အလႉခံ အသံခ်ဲ့စက္သံ ေတြဟာ လူသူ ေလးပါး အိပ္စက္အနားယူေနတဲ့ အခ်ိန္ကာလမ်ိဳးမွာ သက္ႀကီး႐ြယ္အိုေတြကို ျဖစ္ေစ၊ မက်န္းမာတဲ့ သူေတြကို ျဖစ္ ေစ၊ ေမြးကင္းစ ကေလးသူငယ္ေတြကို ျဖစ္ေစ အမ်ားႀကီး စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ေပးနိုင္တယ္ဆိုတာ လူတိုင္း သိပါတယ္။

အဲဒီလိုမ်ိဳး ဘာသာေရး အရိပ္ကိုခို ခုတုံးလုပ္ၿပီး ထင္တိုင္း က်ဲေနၾကသူေတြ၊ အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာ ကို ညွိုးႏြမ္းေအာင္ လုပ္ေနသူေတြ ဒီထက္ ပိုမ်ားမလာဖို႔ ဝိုင္းဝန္း ထိန္းသိမ္းဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ။

Credit : irrawaddy