Zawgyiျဖင့္ဖတ္ရန္

 

ရတနာပုံ ေခတ္က ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ႏွင့္ စာဆိုအၿပိဳင္၊
ရွမ္းကေလးကြၽန္း ဆရာ ေတာ္ဘုရား ၏ ႏွစ္မေတာ္ ကသည္းအႏြယ္
သီလရွင္ ဆရာႀကီး မယ္ကင္း (ေခၚ) ေဒၚေခမာ ၏ ပုံစံတူ႐ုပ္ထု မုံ႐ြာ မွ စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုးသို႔ သယ္ေဆာင္ပုံ . .။
”’သီလရွင္တို႔၏အစ ပထမ ဦးစီးေခါင္ေဆာင္ တည္ေထာင္သူ
မိခင္ႀကီး၏ ဘဝပုံရိပ္”
******************************************
မီးရွဴ႕သန႔္စင္ ဖြားျမင္ေတာ္မူျခင္း
———————————–
သီလရွင္ သာသနာကို ဦးစီးအစတည္ေထာင္သူဆရာႀကီးမယ္ကင္းသည္။ အိႏၵိယႏိုင္ငံ မဏိပူရၿမိဳ႕ ရွမ္းမ်ိဳးရွမ္းႏြယ္
ကသည္းလူမ်ိဳး မိဘႏွစ္ပါးတို႔မွ သကၠရာဇ္ ၁၁၆၇ ခုႏွစ္
တနလၤာေန႔တြင္ ဖြားျမင္ေသာသမီးရတနာျဖစ္သည္။
ေမြးခ်င္းႏွစ္ေယာက္ရွိရာ အႀကီးက ေနာင္အခါ မင္းအကိုးကြယ္ခံ ရွမ္းကေလးကြၽန္းဆရာေတာ္ ဦးနႏၵျဖစ္ၿပီး အငယ္က ေနာင္အခါ
သီလရွင္သာသနာမွာ” ေရွ႕သြားေခါင္းေဆာင္စံျပျဖစ္လာသူ ”
မင္း မိဖုရားမွစ၍ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္အားလုံးတို႔၏ အထူးအပူေဇာ္ခံ
အၾကည္ညိဳခံရသူျဖစ္ၿပီး သီလရွင္ ဆရာႀကီး ဆရာေလးတို႔၏ သာသနာ့မိခင္ႀကီးအရာ၌ တည္ရွိသူ နာမည္ေက်ာ္ မယ္ေခမာ( ခ)
မယ္ကင္းျဖစ္လာသည္။
ျမန္မာျပည္သို႔ ေရာက္ခါစ ထိုစဥ္က မယ္ကင္းသည္ ေျခာက္ႏွစ္အ႐ြယ္သာရွိေသး၏ ။

သီလရွင္သာသနာေတာ္ေဘာင္သို႔ ဝင္ေရာက္ျခင္း
————————————————————-
မယ္ကင္းသည္ မိဘမ်ားႏွင့္အတူ အင္းဝၿမိဳ႕မွာ ေနထိုင္သည္။
သူမ (၁၂) ႏွစ္ေလာက္ ေရာက္ေသာအခါ အမည္နာမ မေက်ာ္ၾကားေသးေသာ သီလရွင္ဆရာႀကီးထံ အပ္ႏွံကာ ထိုဆရာႀကီးကို
ဥပဇၩယ္ျပဳလွ်က္ သာသနာေတာ္ေဘာင္သို႔ သီလရွင္အျဖစ္ျဖင့္
ဝင္ေရာက္ေတာ္မူသည္။
ဘြဲ႕ေတာ္ကို” မယ္ေခမာ ” ဟုေပးေတာ္မူသည္။
ဗုဒၶသာသနာေတာ္သည္ ပ်ဴေခတ္ ပုဂံေခတ္ မွစၿပီး အားေကာင္း
ေကာင္းျဖင့္ ထြန္းလင္းေနခဲ့ေသာ္လည္း သီလရွင္ ဟူေသာ
အမည္ျဖင့္ အသုံးမျပဳေသး။
ေသာပၸယို ေသာပၸယာသီတင္းသုံးစေသာ အမည္မ်ားျဖင့္သာ
ေခၚေဝၚသုံးစြဲၾကေသးသည္။
ကုန္းေဘာင္ေခတ္ အေလာင္းမင္းတရားႀကီးတို႔ လက္ထက္ေတာ္မွစၿပီး သီလရွင္ဟူေသာ အမည္စတင္သုံးစြဲလာၾကေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ သီလရွင္အစ ထြဋ္ေခါင္ကဟူ၍လည္းေကာင္း
သီလရွင္အစ မယ္ကင္းကဟူ၍ လည္းေကာင္း ဥဒါန္းတြင္ေနျခင္းျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ သီလရွင္ဝတ္စုံ ( ၆) မ်ိဳးလုံးမွာ အျဖဴေရာင္ခ်ည္းျဖစ္၍
ေရွ႕က ပရဗိုဇ္မ်ားလို အျဖဴေရာင္ခ်ည္းခ်ဳပ္ဝတ္ၾကရသည္။
ေနာက္မွ ခါးဝတ္နဲ႔ အေပၚ႐ုံကို ေျမနီေရာင္ဆိုး အက်ီကႋုေတာ့ အျဖဴ
ေရာင္ ဝတ္ဆင္ၾကရသည္။
အရိယာႀကီးေက်ာ္ၾကားေတာ္မူေသာ စစ္ကိုင္းေတာင္ မဟာဂႏၶာ႐ုံ
ဆရာေတာ္ႀကီး ဘဒၵႏၲဥတၱရမဟာေထရ္လက္ထက္ေတာ္သို႔
ေရာက္ေသာအခါ သာသနာေတာ္မွာ က်က္သေရတိုးေစရန္ ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖင့္ အဝတ္အထည္အားလုံး ေျမနီေရာင္ဆိုးၿပီး သုံးစြဲဝတ္
ဆင္ၾကရမယ္ဟူေသာ ၾသဝါဒလမ္းၫႊန္ခ်က္အတိုင္း ယေန႔တိုင္
ဝတ္ဆင္ေနၾကသည္။

ပညာသင္ၾကားျခင္း
————————–
သီလရွင္ဆရာေလး မယ္ကင္းသည္ အင္းဝၿမိဳ႕မွာ ဆက္လက္ေနထိုင္ၿပီး စာခ်ဆရာေတာ္ႀကီး တစ္ပါးထံ သဒၵါ သၿဂိဳလ္ ဋီကာေက်ာ္စေသာ ပိဋက စာေပမ်ားကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္သင္ယူသည္ ။
အေျခခံအုဋ္ျမစ္ေကာင္းမွ အေဆာက္အဦး ခိုင္ခန႔္ေကာင္းမြန္
သည့္ သေဘာကို မယ္ကင္းသည္အသက္ပင္ငယ္ေသာ္လည္း ထက္ျမက္လွ်င္ျမန္သည့္ ပါရမီဓာတ္ခံေကာင္းရွိသူပီပီ အေျခခံေကာင္းဘို႔ အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာ သေဘာေပါက္နားလည္ၿပီးသာျဖစ္သည္။
ထိုေၾကာင့္ ဆရာထံ ဃဂဏနကြဲျပားေအာင္ တ႐ိုတေသသင္ယူသည္။
ပညာလိုလားမွန္သိ၍ ဆရာကလည္း အထူးဂ႐ုစိုက္သင္ေပးသည္။
ထိုမွ်မကေသး ရဟန္းလူထြက္လူပညာရွိႀကီး တစ္ဦးထံ ပါဠိေတာ္မ်ား ဓမၼသဂၤဏီ အ႒ကထာ သေမၼဟ ဝိေနာဒနီ အ႒ကထာ
စေသာ က်မ္းႀကီး က်မ္းခိုင္မ်ားကိုလည္း သင္ယူသည္။
ထိုမွ်ျဖင့္ အားရတင္တိမ္မႈမရွိေသး၍ စစ္ကိုင္းေတာင္ ဂူတစ္လုံးေခ်ာင္ဘက္သို႔ေျပာင္းေ႐ႊ႕လာၿပီး ထြဋ္ေခါင္ဆရာေတာ္ႀကီးထံ အထက္တန္း ပိဋကတ္စာေပမ်ာကို ဆရာနည္းက်က်ရေအာင္ သင္ယူျပန္သည္ ။
အကိုႀကီးျဖစ္သူ စာတတ္ေပတတ္အေက်ာ္ရွမ္းကေလးကြၽန္းဆရာေတာ္ထံ စာတက္ဖူးသည္လို႔ မၾကားရ ဆရာေတာက ဝိနည္းဓိုရ္ ဆရာေတာ္ႀကီးျဖစ္၍ ႏွမျဖစ္သူကို စာသင္ေပးဟန္မတူ ။

ပဋိပတ္မကင္းသည့္ စာသင္တိုက္ တည္ေထာင္ျခင္း
————————————————————-
ဂူတစ္လုံးေခ်ာင္မယ္ကင္းက ပရိယတ္အားသန္သည္။
မင္းကြန္းေနဆရာမယ္နတ္ေပးက ပဋိပတ္အားသန္သည္။
သူမတို႔က သူငယ္ခ်င္းျဖစ္၍ ရင္းႏွီးၾကသည္ ။
ဆရာမယ္နတ္ေပးက မၾကာမၾကာ ဆရာမယ္ကင္းထံ အလည္လာ
ၿပီး အတူတရားထိုင္ေလ့ရွိၾကသည္။
ဆရာေလးႏွစ္ပါး မင္းကိုးကြယ္ခံပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္ေပၚဘို႔ အေၾကာင္းက
ဤသို႔ ဖန္လာသည္။
၁၂၀၉ ခု သီတင္းကြၽတ္ေသာအခါ အမရပူရေနျပည္ေတာ္မွ ပုံဂံမင္းေခါင္းေဆာင္သည့္ မင္းညီမင္းသားေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္မ်ား စုံစုံ
ညီညီ ေကာင္းမႈေတာ္ဘုရားသို႔ ဘုရားဖူး လာၾကသည္။
သို႔ေသာ္ မင္းတုန္းမင္း ကေနာင္မင္းတို႔ကား ဟိုဟိုဒီဒီ လွည့္လည္
ၾကည့္ရႈ႕ရာမွ ေတာတန္းတစ္ေနရာ သစ္ပင္ေအာက္ တရားထိုင္ေနၾကေသာ သီလရွင္ ဆရာေလး မယ္ကင္းတို႔ႏွစ္ပါးကို ျမင္ေတြ႕သြား၍
ၾကည္ညိဳသြား ၾကသည္။
မူလရည္႐ြယ္ခ်က္အတိုင္း မင္းတုန္းမင္းတို႔ အထြဋ္အထိပ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ မယ္ကင္းတို႔ႏွစ္ပါး ကို မင္း ေနျပည္ေတာ္ပင့္၍
ကိုကြယ္ခံရေလသည္။
ဆရာမယ္ကင္းကို နန္းေတာ္တြင္ ေျမာက္ဥယ်ာဥ္ေတာ္ေတာရ
ေက်ာင္း၌ေနထိုင္ေစၿပီး မိဖုရားမ်ား သမီးေတာ္မ်ားႏွင့္ နန္းတြင္သူ
တို႔အား စာေပသင္ၾကားျခင္း တရားဓမၼေဟာေျပာျပသျခင္း ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာစာေပသင္ၾကားျခင္း စသည္ျဖင့္ သာသနာ့အလုပ္ေတြကို အားႀကိဳးမာန္တက္ေဆာင္႐ြက္ေနသည္။
မင္းတရားႀကီး ခ်ီးေျမာက္ထား၍ အားလုံးက ခ်စ္ေၾကာက္႐ိုေသ
ကိုင္းရႈိင္းေလးစားၾကသည္။
ဆရာကင္းကား စာလည္တတ္ အေနအထိုင္ကေကာင္း အေျပာကခ်ိဳသာ ေမတၱာႏွလုံးသားပိုင္ရွင္ျဖစ္သည့္အတြက္ ဆရာကင္းထံ
သီလရွင္သာသနာဝင္ေရာက္ၾကေသာ အမ်ိဳးသမီးေတြ တစ္ေန႔တျခားမ်ားျပားလာေနသည္။
အမ်ိဳးသားမ်ား ရွင္ျပဳပြဲလုပ္သည့္အခါ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္လုပ္ၾကသလို အမ်ိဳးသမီးေလးမ်ား သီလရွင္ျပဳပြဲ လုပ္ေသာအခါမွာလည္း
ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္လုပ္ေပးၾကေလသည္။
ဂူတစ္လုံးေခ်ာင္ဆရာႀကီး ေဒၚမယ္ကင္း အသက္ႀကီးလာေသာအခါ စာေပတာဝန္မ်ားကို တပည့္ႀကီးမ်ားအား လြဲအပ္ထားၿပီး ကိုယ္တိုင္ကမူ ကမၼ႒ာန္း အာ႐ုံ၌သာ ေမြ႕ေလ်ာ္ထုံေနေပေတာ့သည္။
ဝိပႆနာ ကမၼ႒ာန္းအလုပ္ပြားမ်ား အားထုတ္ရင္း ဆရာႀကီး
ေဒၚမယ္ကင္းသည္ သကၠရာဇ္ ၁၂၄၄ခုႏွစ္ ျပာသိုလဆန္း (၅) ရက္
ဗုဒၶဟူးေန႔ည သက္ေတာ္( ၆၈ ) ႏွစ္အရ ဂူတစ္လုံး တစ္ဘဝ
တစ္ခႏၶာ ဇာတ္သိမ္းသြားေတာ္မူသည္။
က်မ္းကိုး ပုံရိပ္-၃၁.
ဖိုးသူေတာ္ (www.phothutaw.com)
Credi:ဓမၼရတနာ
# Unicode Version ျဖင့္ ဖတ္ပါ #
သီလရွင် အစ ”မယ်ကင်း”က လို႔ အဆိုရွိတယ်။.. .

ရတနာပုံ ခေတ်က ဗန်းေမာ်ဆရာေတာ်ဘုရားကြီး ႏွင့် စာဆိုအပြိဳင်၊
ရွမ်းကေလးၾကႇန်း ဆရာ ေတာ်ဘုရား ၏ ႏွဈမေတာ် ကသည်းအႏွယ်
သီလရွင် ဆရာကြီး မယ်ကင်း (ေခါ်) ေဒါ်ခေမာ ၏ ပုံစံတူ႐ုပ်ထု မုံရွာ မွ စဈကိုင်းေတာင်႐ိုးသို႔ သယ်ေဆာင်ပုံ . .။
”’သီလရွင်တို႔၏အစ ပထမ ဦးစီးေခါင်ေဆာင် တည်ေထာင်သူ
မိခင်ကြီး၏ ဘဝပုံရိပ်”
******************************************
မီးရွဴ႕သန႔်စင် ဖွားမြင်ေတာ်မူခြင်း
———————————–
သီလရွင် သာသနာကို ဦးစီးအစတည်ေထာင်သူဆရာကြီးမယ်ကင်းသည်။ အိန္ဒိယႏိုင်ငံ မဏိပူရမြိဳ႕ ရွမ်းၿမိဳးရွမ်းႏွယ်
ကသည်းလူၿမိဳး မိဘႏွဈပါးတို႔မွ သက္ကရာဇ် ၁၁၆၇ ခုႏွဈ
တနင်္လာေန႔တွင် ဖွားမြင်ေသာသမီးရတနာဖြဈသည်။
ေမွးချင်းႏွဈေယာက်ရွိရာ အကြီးက ေနာင်အခါ မင်းအကိုးကွယ်ခံ ရွမ်းကေလးၾကႇန်းဆရာေတာ် ဦးနန္ဒဖြဈပြီး အငယ်က ေနာင်အခါ
သီလရွင်သာသနာမွာ” ေရွ႕သွားေခါင်းေဆာင်စံပြဖြဈလာသူ ”
မင်း မိဖုရားမွစ၍ ဆွေတော်ၿမိဳးေတာ်အားလုံးတို႔၏ အထူးအပူေဇာ်ခံ
အကြည်ညိဳခံရသူဖြဈပြီး သီလရွင် ဆရာကြီး ဆရာေလးတို႔၏ သာသနာ့မိခင်ကြီးအရာ၌ တည်ရွိသူ နာမည်ေၾကာ် မယ်ခေမာ( ခ)
မယ်ကင်းဖြဈလာသည်။
မြန်မာပြည်သို႔ ေရာက်ခါစ ထိုစဉ်က မယ်ကင်းသည် ေခြာက်ႏွဈအရွယ်သာရွိေသး၏ ။

သီလရွင်သာသနာေတာ်ေဘာင်သို႔ ဝင်ေရာက်ခြင်း
————————————————————-
မယ်ကင်းသည် မိဘျမားႏွင့်အတူ အင်းဝမြိဳ႕မွာ နေထိုင်သည်။
သူမ (၁၂) ႏွဈေလာက် ေရာက်ေသာအခါ အမည်နာမ မေၾကာ်ကြားေသးေသာ သီလရွင်ဆရာကြီးထံ အပ်ႏွံကာ ထိုဆရာကြီးကို
ဥပဇ္ဈယ်ပြဳၾလႇက် သာသနာေတာ်ေဘာင်သို႔ သီလရွင်အဖြဈဖြင့်
ဝင်ေရာက်ေတာ်မူသည်။
ဘွဲ႔ေတာ်ကို” မယ်ခေမာ ” ဟုေပးေတာ်မူသည်။
ဗုဒ္ဓသာသနာေတာ်သည် ျပဴခေတ် ပုဂံခေတ် မွစပြီး အားေကာင်း
ေကာင်းဖြင့် ထွန်းလင်းနေခဲ့ေသာ်လည်း သီလရွင် ဟူေသာ
အမည်ဖြင့် အသုံးမပြဳေသး။
ေသာပ္ပယို ေသာပ္ပယာသီတင်းသုံးစေသာ အမည်ျမားဖြင့်သာ
ေခါ်ေဝါ်သုံးစွဲကြေသးသည်။
ကုန်းေဘာင်ခေတ် အေလာင်းမင်းတရားကြီးတို႔ လက်ထက်ေတာ်မွစပြီး သီလရွင်ဟူေသာ အမည်စတင်သုံးစွဲလာကြပေသည်။
ထို႔ေကြာင့် သီလရွင်အစ ထွဋ်ေခါင်ကဟူ၍လည်းေကာင်း
သီလရွင်အစ မယ်ကင်းကဟူ၍ လည်းေကာင်း ဥဒါန်းတွင်နေခြင်းဖြဈသည်။
သို႔ေသာ် သီလရွင်ဝတ်စုံ ( ၆) ၿမိဳးလုံးမွာ အဖြဴေရာင်ချည်းဖြဈ၍
ေရွ႕က ပရဗိုဇ်ျမားလို အဖြဴေရာင်ချည်းျခဳပ်ဝတ်ကြရသည်။
ေနာက်မွ ခါးဝတ်နဲ႔ အေပါ်႐ုံကို မြေနီေရာင်ဆိုး အႀကီကႋုေတာ့ အဖြဴ
ေရာင် ဝတ်ဆင်ကြရသည်။
အရိယာကြီးေၾကာ်ကြားေတာ်မူေသာ စဈကိုင်းေတာင် မဟာဂန္ဓာ႐ုံ
ဆရာေတာ်ကြီး ဘဒ္ဒန္တဥတ္တရမဟာထေရ်လက်ထက်ေတာ်သို႔
ေရာက်ေသာအခါ သာသနာေတာ်မွာ ကၾက်သရေတိုးစေရန် ရည်ရွယ်ခၾက်ဖြင့် အဝတ်အထည်အားလုံး မြေနီေရာင်ဆိုးပြီး သုံးစွဲဝတ်
ဆင်ကြရမယ်ဟူေသာ သြဝါဒလမ်းညႇွန်ခၾက်အတိုင်း ယေန႔တိုင်
ဝတ်ဆင်နေကြသည်။

ပညာသင်ကြားခြင်း
————————–
သီလရွင်ဆရာေလး မယ်ကင်းသည် အင်းဝမြိဳ႕မွာ ဆက်လက်နေထိုင်ပြီး စာခၾဆရာေတာ်ကြီး တဈပါးထံ သဒ္ဒါ သဂြိဳလ် ဋီကာေၾကာ်စေသာ ပိဋက စာပေျမားကို ေစ့ေစ့စပ်စပ်သင်ယူသည် ။
အခြေခံအုဋ်မြဈေကာင်းမွ အေဆာက်အဦး ခိုင်ခန႔်ေကာင်းမွန်
သည့် သေဘာကို မယ်ကင်းသည်အသက်ပင်ငယ်ေသာ်လည်း ထက်မြက်ၾလႇင်မြန်သည့် ပါရမီဓာတ်ခံေကာင်းရွိသူပီပီ အခြေခံေကာင်းဘို႔ အေရးကြီးတယ်ဆိုတာ သေဘာေပါက်နားလည်ပြီးသာဖြဈသည်။
ထိုေကြာင့် ဆရာထံ ဃဂဏနကွဲပြားေအာင် တ႐ိုတသေသင်ယူသည်။
ပညာလိုလားမွန်သိ၍ ဆရာကလည်း အထူးဂ႐ုစိုက်သင်ေပးသည်။
ထိုျမႇမကေသး ရဟန်းလူထွက်လူပညာရွိကြီး တဈဦးထံ ပါဠိေတာ်ျမား ဓမ္မသင်္ဂဏီ အဋ္ဌကထာ သမ္မေဟ ဝိေနာဒနီ အဋ္ဌကထာ
စေသာ ကျမ်းကြီး ကျမ်းခိုင်ျမားကိုလည်း သင်ယူသည်။
ထိုျမႇဖြင့် အားရတင်တိမ်မႈမရွိေသး၍ စဈကိုင်းေတာင် ဂူတဈလုံးေျခာင်ဘက်သို႔ေပြာင်းေရွွ႔လာပြီး ထွဋ်ေခါင်ဆရာေတာ်ကြီးထံ အထက်တန်း ပိဋကတ်စာပေျမာကို ဆရာနည်းကၾကျရေအာင် သင်ယူပြန်သည် ။
အကိုကြီးဖြဈသူ စာတတ်ပေတတ်အေၾကာ်ရွမ်းကေလးၾကႇန်းဆရာေတာ်ထံ စာတက်ဖူးသည်လို႔ မကြားရ ဆရာေတာက ဝိနည်းဓိုရ် ဆရာေတာ်ကြီးဖြဈ၍ ႏွမဖြဈသူကို စာသင်ေပးဟန်မတူ ။

ပဋိပတ်မကင်းသည့် စာသင်တိုက် တည်ေထာင်ခြင်း
————————————————————-
ဂူတဈလုံးေျခာင်မယ်ကင်းက ပရိယတ်အားသန်သည်။
မင်းကွန်းနေဆရာမယ်နတ်ေပးက ပဋိပတ်အားသန်သည်။
သူမတို႔က သူငယ်ချင်းဖြဈ၍ ရင်းႏွီးကြသည် ။
ဆရာမယ်နတ်ေပးက မကြာမကြာ ဆရာမယ်ကင်းထံ အလည်လာ
ပြီး အတူတရားထိုင်ေလ့ရွိကြသည်။
ဆရာေလးႏွဈပါး မင်းကိုးကွယ်ခံပုဂ္ဂိုလ်ေတွ ဖြဈေပါ်ဘို႔ အေကြာင်းက
ဤသို႔ ဖန်လာသည်။
၁၂၀၉ ခု သီတင်းၾကႇတ်ေသာအခါ အမရပူရနေပြည်ေတာ်မွ ပုံဂံမင်းေခါင်းေဆာင်သည့် မင်းညီမင်းသားဆွေတော်ၿမိဳးေတာ်ျမား စုံစုံ
ညီညီ ေကာင်းမႈေတာ်ဘုရားသို႔ ဘုရားဖူး လာကြသည်။
သို႔ေသာ် မင်းတုန်းမင်း ကေနာင်မင်းတို႔ကား ဟိုဟိုဒီဒီ လွည့်လည်
ကြည့်ရႈ႕ရာမွ ေတာတန်းတဈနေရာ သဈပင်ေအာက် တရားထိုင်နေကြေသာ သီလရွင် ဆရာေလး မယ်ကင်းတို႔ႏွဈပါးကို မြင်ေတွ႔သွား၍
ကြည်ညိဳသွား ကြသည်။
မူလရည်ရွယ်ခၾက်အတိုင်း မင်းတုန်းမင်းတို႔ အထွဋ်အထိပ်သို႔ ေရာက်ေသာအခါ မယ်ကင်းတို႔ႏွဈပါး ကို မင်း နေပြည်ေတာ်ပင့်၍
ကိုကွယ်ခံရလေသည်။
ဆရာမယ်ကင်းကို နန်းေတာ်တွင် ေမြာက်ဥၾယာဉ်ေတာ်ေတာရ
ေၾကာင်း၌နေထိုင်စေပြီး မိဖုရားျမား သမီးေတာ်ျမားႏွင့် နန်းတွင်သူ
တို႔အား စာပေသင်ကြားခြင်း တရားဓမ္မေဟာေပြာပြသခြင်း ယဉ်ေၾကးမႈဆိုင်ရာစာပေသင်ကြားခြင်း စသည်ဖြင့် သာသနာ့အလုပ်တွေကို အားကြိဳးမာန်တက်ေဆာင်ရွက်နေသည်။
မင်းတရားကြီး ၿခီးေမြာက်ထား၍ အားလုံးက ချစ်ေကြာက်႐ိုေသ
ကိုင်းရႈိင်းေလးစားကြသည်။
ဆရာကင်းကား စာလည်တတ် အနေအထိုင်ကေကာင်း အေပြာကၿခိဳသာ မေတ္တာႏွလုံးသားပိုင်ရွင်ဖြဈသည့်အတွက် ဆရာကင်းထံ
သီလရွင်သာသနာဝင်ေရာက်ကြေသာ အၿမိဳးသမီးေတွ တဈေန႔တခြားျမားပြားလာနေသည်။
အၿမိဳးသားျမား ရွင်ပြဳပွဲလုပ်သည့်အခါ ကြီးကြီးကၾယ်ကၾယ်လုပ်ကြသလို အၿမိဳးသမီးေလးျမား သီလရွင်ပြဳပွဲ လုပ်ေသာအခါမွာလည်း
ကြီးကြီးကၾယ်ကၾယ်လုပ်ေပးကြလေသည်။
ဂူတဈလုံးေျခာင်ဆရာကြီး ေဒါ်မယ်ကင်း အသက်ကြီးလာေသာအခါ စာပေတာဝန်ျမားကို တပည့်ကြီးျမားအား လွဲအပ်ထားပြီး ကိုယ်တိုင်ကမူ ကမ္မဋ္ဌာန်း အာ႐ုံ၌သာ ေမွ႔ေၾလာ်ထုံနေပေတော့သည်။
ဝိပူနာ ကမ္မဋ္ဌာန်းအလုပ်ပွားျမား အားထုတ်ရင်း ဆရာကြီး
ေဒါ်မယ်ကင်းသည် သက္ကရာဇ် ၁၂၄၄ခုႏွဈ ပြာသိုလဆန်း (၅) ရက်
ဗုဒ္ဓဟူးေန႔ည သက်ေတာ်( ၆၈ ) ႏွဈအရ ဂူတဈလုံး တဈဘဝ
တဈခန္ဓာ ဇာတ်သိမ်းသွားေတာ်မူသည်။
ကျမ်းကိုး ပုံရိပ်-၃၁.
Credi:ဓမ္မရတနာ